Причината е лошото управление, казва Милен Димитров кандидат за общински съветник в Бургас от БСП.

Ofmedia.bg

- Г-н Димитров, защо решихте да се кандидатирате за общински съветник в Бургас?

- Кратката версия е, че съзнавам отговорността на моето поколение към развитието на Общината и съм съпричастен към проблемите на жителите на Общината.Дългата версия е свързана с превръщането на Бургас в лъскава витрина, зад която стоят нерешени проблеми или зле решени проблеми. За мен няма разлика – и двете говорят за лошо управление.

- Какво по-конкретно имате предвид?

- Ще посоча дебалансираното развитие на районите на Общината, а и на самия град Бургас, както и занемарената градска среда. Повече от 10 години след началото на 21-век, в Общината има липса на съвременна инфраструктура за водоснабдяване и канализация или там, където е изградена, тя не отговаря на модерните изисквания.Ще дам един пример – преди няколко дена участвах в среща в кв. Сарафово в Бургас, който се счита за един от развитите квартали на Бургас. На срещата живеещите споделиха, за моя голяма изненада, че качеството на водата в квартала е ужасно и сарафовци не я ползват нито за домакински, нито за питейни нужди. И проблемът стои с години. Да не говорим за проблемите на селата в Общината.

- Това звучи малко странно. Бургас е избиран два пъти в последните пет години за най-добър град за живеене в България.

- Да, така е. Но Бургас не е дори в първите 100 най-добри градове за живеене в Централна и Източна Европа, да не говорим за цяла Европа. Моето желание е именно това – да се сравняваме с модерните и развити европейски градове, защото Бургас заслужава да участва именно в това състезание.Друг е въпросът, че Бургас вече не е и най-доброто място за живеене в България – според последната класация от началото на тази година. Не отричам промените, които настъпват в Бургас. Но тези промени не трябва да са самоцелни, повтарящи се, а целенасочени, в интерес на гражданите и съобразени с нуждите.

- Къде са проблемите?

- Целият фокус на общинското ръководство начело с кмета Димитър Николов е съсредоточено в харченето на целевите европейски средства. Инвестициите до момента са съсредоточени предимно в центъра и много малко в районите.Никой не поглежда какво е състоянието в комплексите и кварталите. Всъщност, добре е, че наближават избори, за да се разкопае на някои места и там. Инвестициите за бъдещия период   се съсредоточават изцяло към някои райони – на практика това означава, че останалите райони на Общината са оставени по инерция. И доколкото Общината разчита предимно на европейски средства, това означава, че на практика там няма да се случи нищо. Ще ви дам един пример.Интегрираният план за градско възстановяване и развитие насочва целевите европейски средства в няколко жилищни района на град Бургас – кв. Меден Рудник и зона Д, ЦГЧ и кв. Възраждане, Кв. Победа и кв. Акациите и няколко промишлени зони – промишлени зони Север и Лозово; промишлена зона Юг и пристанище Запад. Струва ми се, че гражданите на Общината изобщо не са наясно с плановете за развитие. А доброто управление предполага прозрачност и обществено обсъждане на приоритетите.Друг пример – не е тайна, че Бургас е град с нарастваща потребност от места за паркиране. Особено в ЦГЧ. С тази идея бе започнат и паркингът до катедралния храм Св. Кирил и Методий.Всички знаем резултата – емблематично място за Бургас, място на което хиляди миряни се събираха не само по църковните празници, обект на посещение и от туристите, на които икономиката на Бургас толкова разчита, буквално се напука.

- Поемана ли е отговорност от някого?

- Не, някой да си е подал оставка за липсата на качествен контрол на строителните дейности? Или дори поне някакъв намек за това? Кметът или някой друг общински служител да излезе и да каже – Извинявайте, бургазлии.Не – нямаше такова нещо. И още един пример – прословутите велоалеи. Е, аз съм пътувал в чужбина, живял съм и известно време там, такова очертаване на пешеходната алея, не съм виждал. Интересно кой местен гений го измисли, така че пешеходците, да се чудят къде да вървят. И те, разбира се, вървят по очертаните велоалеи. Другият вариант е в индианска нишка – толкова е малко разстоянието между очертаните велоалеи и оставеното място за пешеходци. Инцидентите, дори пререканията между гражданите затова кой има предимство на вело – пешеходната алея, няма да закъснеят.В цял свят, но не и в Бургас, велоалеите или са част от платното за движение или са изцяло велосипедни.Какъв е смисълът да решиш един проблем като създаваш друг? Освен да си го напишеш в таблицата с видимите резултати. Оставям настрана качеството, с което са изпълнени всички инфраструктурни проекти. Това всички го виждат, даже без да се замислят и да правят задълбочен анализ.

- Очертава се доста несвършена работа или, поне недостатъчно обмислена?

- Има и редица други проблеми, които стоят за решаване пред новата местна управа в Бургас - транспортният трафик и безопасността на улиците, шумът и замърсяването с фини прахови частици. И това само в самия град Бургас– в момента дори не посочвам проблемите в населените места, извън Бургас. Не разбирам и това разпределение на промишлените зони в непосредствена близост до жилищни райони, при това до защитени водни басейни, както е в случая например с промишлена зона Север. Хората в развитите цивилизовани държави използват всяко водно пространство, отварят се към него, култивират го със зеленина, различни атракциони, радват му се, а тук ние го затваряме и замърсяваме. Не искам това да звучи като предначертана критика. Но смятам, че е много важно във всяко действие да се търси ефективност и ефикасност.

- Изредените от вас проблеми и обстоятелства, затвърждават вашата теза, че Бургас е един за пред камерите и друг в действителност.

- Да, безспорно...но се надявам, че бургазлии и жителите на общината ще прозрат отвъд луксозната обвивка и ще потърсят себе си в лустрото. Както и ще направят избор дали това им харесва или искат нещо по-различно и по-стойностно. Надявам се да потърсят промяна и да направят своя избор в полза на кандидата на БСП, подкрепен и от общинската организация на Отечествен съюз, Евгений Мосинов.Познавам Евгени отдавна. Бил ми е и преподавател в университета. Евгени няма нужда да се учи на местно самоуправление, Евгени, не само има волята да превърне Общината във функционална и благоприятна за живеене територия, но и знае как. Бил е и съдия и преподавател по общинско управление, сега е адвокат и общински съветник, председател на Общинската организация на БСП. Човек, който е вървял, стъпка по стъпка по стълбичката на общественото управление.

- Да Ви отклоня малко от темата за местните избори – как според Вас стои днес Отечественият съюз?

- Отечественият съюз стои добре днес. Дори много добре. Особено актуални са идеите на Отечествения съюз за засилване на участието на гражданите в местното самоуправление, чрез доброволните квартални и кметски съвети. Идеи които възприемам изцяло и съм включил в своите предизборни ангажименти. Важно е да се каже, че още със създаването на ОФ е изграден модел за участие на гражданите в управлението. Днес много се говори за гражданско участие, за гражданско общество. Не знам защо винаги търсим външни примери и образци, а не се обръщаме към своите. ОС, като правоприемник на ОФ, наистина е модел за активно гражданско участие в развитието на градовете, на държавата. Смятам, че именно наличието на квартални или кметски обществени съвети ще дадат отговор на въпросите, които поставих по-горе за необходимостта на една или друга инвестиция в квартала или населеното място, за достигане до действителните потребности на живеещите в района, но и ще служат като свързващо звено между общинската и кметска власт и гражданите. Само по този начин властта ще служи на хората, а няма да задоволява собствените си потребности. Това от своя страна, надявам се ще допринесе и за възвръщане на доверието на гражданите в политическата система.

***

Милен Димитров е кандидат за общински съветник в Бургас от БСП. Той е роден на 20.04.1976 г. в гр. Бургас. Юрист, завършил е Бургаския свободен университет. Има и магистратура по финанси от университет Св. Св Кирил и Методий - Велико Търново.Професионалната му кариера започва в Община Бургас, като експерт международни проекти, след това е бил последователно експерт по Програма ФАР, юрисконсулт и експерт, отговорен с административното управление и контрол на програмите за трансгранично сътрудничество, в които Република България участва, в Министерството на регионалното развитие и благоустройството. В момента е експерт проекти и програми към неправителствената организация Черноморски институт –Бургас.

Обществената му дейност започва през 1999 г. в Българска социалистическа младеж, където е избран в Националния контролен съвет.

Член е на БСП от 2002 година.

От началото на 2015 е председател на общинската организация на Отечествен съюз-Бургас.

 МИЛЕН500